Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

13 maj 2013

BabyLycka ♥ Vecka 8 (7+6)

Imorgon går vi in i vecka 9 (8+0) och det känns underbart. Det är så skönt att veta att allt (hittills) är jätte bra med bebisen och allt framskrider som det ska. Efter att vi fick se bebisens hjärta slå, så kändes allt mycket tryggare och jag började kunna slappna av mer. Just att då fick vi reda på att allt var som det skulle, utvecklingen sker normalt och att min smärta inte orsakades av graviditeten, utan berodde på en långt framskriden urinvägsinfektion, som utlöste smärta i nedre delen av magen och i ryggen, i njurarna. Så fick börja med en kur antibiotika mot infektionen. Nu 5 dagar senare så känns det lite bättre.. Men läkaren bad mig att lämna ett nytt urinprov på onsdag när vi ska träffa barnmorskan, för att skicka på ny odling.. Han trodde nämligen inte att min infektion skulle försvinna på en antibiotika kur. Men det återstår att se. Så länge jag slipper smärtorna snart så är jag nöjd!

Nu märker jag av foglossning också. Kan få jätte ont när jag går, bär eller vrider på mig. I ljumskarna strålar det smärta när jag t.ex bär på Rasmus eller lyfter en stol. Och så känner jag av smärta i bäckenbenet och höfterna när jag går längre sträckor eller skurar golv/dammsugar. Det är ju typiskt att det ska komma redan nu! Under graviditeten med Rasmus så kom inte foglossningen förrän i vecka 26 ungefär. Och jag som hoppades på att få slippa det under denna graviditeten.. Illamåendet börjar.också komma igång nu. Tre dagar i rad så har jag fått kräkas både morgon, middag och kväll.. Men igår så kände jag inte av illamåendet alls, det kan jag tacka min älskade pojkvän för.. Som mitt i natten till igår, åkte till mig och lämnde illamåendetabletter/åksjuketabletter. Så jag tog en sån tablett direkt när jag vaknade och det räddade min dag. Men vissa dagar har dem inte hjälpt alls, så jag hade kanske bara tur denna gången...?! Det återstår att se, hur detta utvecklar sig. Illamåendet får mig iallafall att känna mig gravid haha!

Igår kom Rasmus hem efter några dagar hos sin pappa. Det kändes fantastiskt skönt att få hem honom igen och få krama om honom igen. Jag hade verkligen saknat honom. Så när jag ändå var på besök i Karlskrona, så var Johan snäll och lämnade Rasmus här i Karlskrona. Så i natt sover vi hos mormor och åker förmodligen hem idag på eftermiddagen, då Rasmus ska till dagis imorgon, vilket han säkerligen saknar. Så rastlös som han var idag under kvällen! Ingenting funkade att underhålla honom med, han bara busade på och gjorde hyss. Men så satte jag honom i badbaljan ett tag och lät honom sitta under rinnande vatten från duschen och det uppskattade han. Men då skulle han ha nya saker att leka med hela tiden, så det var bara att ge honom nya roliga saker. Då var han glad och nöjd.

Alla ligger och sover just nu, förutom jag.. Jag är rastlös, uttråkad och har ingen alls ro till att sova.. Ändå så är jag jätte trött. Men men.. Får väl testa och se om man lyckas få några timmar sömn innan lille Rasmus vaknar.

Jag älskar min familj, mina pojkar ♥ Rasmus & Daniel ♥

Godnatt och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.