Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

1 oktober 2010


Nu har jag fått ännu mer medicin, för att värkarna kom tillbaka igen. Få se hur länge medicinen gör nytta denna gång. Har fått ett nytt rum också, så nu har jag egen tv på rummet. Har även en "jätte fin" skjorta på mig haha! Som jag ska sova i, i natt. Känner ju mig såå snygg...eller inte! Men det duger. Det är vad man får här uppe på förlossningen. Jag börjar tvivla på att medicinen kommer att göra någon större skillnad faktiskt. Den hjälper i några timmar, men sen är värkarna igång igen.. Bebisen ligger fortfarande i säte och jag har fått en tid för vändning på tisdag nästa vecka, om ingenting annat händer förstås!

Nu ligger jag i min säng här och tittar på TV4 nyheterna. Dricker saft och njuter av halsbränna. Åh vilken underbar kväll! Och vilken härlig start på helgen då? Ligger och tänker på morgondagens lunch haha.. Idag blev det pizza, och kvällsmat var grönsaksgratäng. Vad blir det imorgon tro? Vet inte ens vad jag är sugen på. Potatis tror jag. Med morötter, broccoli och blomkål.

Nu kom nattens barnmorska in och sa att det blir ytterligare en CTG kontroll ikväll innan jag somnar. Klockan 22:30 så ska jag göra de. Det blir den tredje idag! Och imorgon blir det ännu fler om jag har fattat rätt. Undra om det är för att kolla hur Rasmus mår av medicinen som jag får, eller för att kolla hur mina värkar påverkas av medicinen?! Hoppas att han vänder sig i natt så att jag slipper göra ett vändningsförsök. Det skulle underlätta om han vände sig av egen vilja. Det skulle nog garantera att han ligger kvar då. Om han får hjälp att vända sig så kanske han vänder tillbaka sig av ren protest :) Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.