Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

7 juli 2011

v. 5 (4+5)

Japp, ni läser rätt, jag är gravid. Fick reda på det igår. Och idag har jag varit i kontakt med MVC och fått tid till barnmorska och läkare. Jag har fortfarande inte hunnit förstå att jag verkligen är gravid igen, men det blir jag varse om snart. Hur jag ska göra, har jag redan bestämt. Jag har bokat tid för en abort, men jag har blandade känslor om det. Tanken på att det är ett liv inom mig, ett liv precis som Rasmus, när han låg i min mage, så känns det väldigt jobbigt, när jag inser att jag ska avsluta ett liv, som kan utvecklas och bli till en Rasmus. MEN.. Detta är av många olika anledningar, som jag gör detta valet. En av dem, är för att jag har en pojkvän nu, som dessvärre inte är pappan till detta barnet, som växer inom mig. Och det skulle kännas fel på många sätt, om jag skulle behålla det. Kalla mig vad ni vill, tänk vad ni vill om mig, men jag vet vad som känns bäst för mig. Men jag är tacksam för att jag har mina vänner, speciellt Malin och min underbara Eric, som stöttar mig i vilket val jag än väljer att göra. Ni får döma mig och tro hur ni vill, men jag bryr mig inte om vad ni skulle säga, tänka eller tycka. Det är mitt liv!

Den 21 juli 2011 kl 14:00 ska jag träffa barnmorskan för prover och samtal, förberedelser inför aborten och den 25 juli 2011 kl 13:00 så ska jag till läkaren för att avsluta graviditeten. Jag är då i v. 8 (7+2) ungefär. Och den 18 juli 2011 kl 13:00 så har jag tid till att få träffa en kurator på MVC för att få prata om detta. Tack alla som finns här för mig! Ni vet vilka ni är och ni betyder otroligt mycket för mig. Det går inte att beskriva i ord hur mycket och hur tacksam jag är för att ni finns i mitt liv och finns här för mig när jag behöver prata. TACK! Jag älskar er oändligt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.