Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 december 2009

Då har snön kommit..

och det känns äntligen som en riktig vinter! Vad mer kan man önska sig? Jag är jätte glad över att jag flyttade upp hit, för nere hos mor så har det inte kommit snö än! Stackarna.. Jag tycker synd om dem! Jag njuter för varje minut som jag är ute och varje gång som jag ser ut över tomten som är täckt av snö, och vägen som är täckt av snö.. Kraaamsnööö av alla sorters snö också! Åååh vad det är härligt med snöö, det får en att känna att julen är påväg!

Denna veckan så händer det mycket saker. Bland annat så ska vi förmodligen säga upp hemtelefonen, eftersom den inte används så mycket, att det är värt att betala de fasta avgifterna på det. Kostnaden för det vi ringer är knappt 10% av det belopp som kommer på fakturan varje månad, och det är ju tråkigt! Varför betala flera hundra på en avgift, när man kan slippa den och spara på de hundralapparna istället?

Denna veckan så får jag även pengar, så till helgen så blir det förhoppningsvis en resa till Jönköping, för lite julklappshandling på A6-center, och vi håller tummarna för att vi får sällskap av Johans syster och hennes sambo. Jag har ändrat på mina inköpslistor en hel del, för att jag har kommit på nya ideer.. Jag tror man kan säga att jag har ändrat spår helt och hållet, när det gäller julklappar, totalt! Men det är inget ovanligt, om man känner mig väl.. Hehe, de flesta säger att jag hinner ändra mig 100 gånger innan jag har bestämt mig. Och det är nog sant! Skulle inte förvåna mig om jag hinner ändra mig tills helgen..

Idag så ska jag tvätta, samt flytta om lite i garderoberna, och lägga in lite nya kläder.. Tog med kläder upp från K-na, och de har legat ihop vikt i resväskor, men det accepterar jag inte längre, utan nu ska de hängas in och läggas in i garderober. Så får jag lite mer alternativ när jag ska klä mig. Ska även passa på att köpa lite kläder till mig själv när vi är i Jönköping, bland annat en röd långklänning eller kortklänning, att ha till julafton hos Johans mormor och morfar och på juldagen när vi ska ner och fira med min släkt. Och se om man hittar något fin skjorta till Johan, som han kan ha vid jul. Det finns definitivt på Dressman, och den butiken kommer jag inte bara gå förbi, utan den ska jag minsann besöka. Kanske blir det julklappar därifrån också?!

Nu så ska jag gå och dricka kaffe och prata vidare med mor i telefonen, och efter lunch så ska jag ringa min advokat, då vi har ett telefonmöte inbokat kl 13. Jag längtar faktiskt tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.