Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

27 maj 2014

Sömnproblem deluxe...

Kan inte somna...! Ligger och lyssnar på mina små älsklingar, som sover på varsin sida om mig, deras små andetag som varierar mellan tunga, djupa och korta, lätta.. önskar bara att jag också hade sovit nu. Klockan ringer vid 06:30, lilleman ska till dagis och jag tar lilltösen på en promenad ner till byn. Måste börja röra på mig mera och oftare, så jag kan gå ner mer i vikt. 60kg står vågen på nu. Alltså totalt 18kg viktnedgång sen Katja föddes. Gick upp 12kg när jag var gravid. Men jag vill ner ännu mer. Jag är inte nöjd med min kropp. Jag trivs inte med att vara såhär tjock! Andra kanske inte ser det jag ser, men jag vill ha tillbaka mig gamla kropp, den som jag hade innan jag väntade Rasmus. Så målet är att gå ner till 56kg. Ska sikta in mig på dagliga promenader nu, oavsett väder. Perfekt tidsfördriv medan Rasmus är på dagis. Sen ska jag även planera lite mer inför Katjas dop och förbereda så mycket jag kan i förväg. Handla hem sånt som kan handlas redan nu och beställa det som behövs beställas. Väntar fortfarande på att prästen ska ringa för samtal om genomgång inför dopet. Idag måste jag även ringa till vårdcentralen, då jag har börjat tappa enorma stora mängder hår. Halva mitt hår har försvunnit, det är jätte tunt jämfört med hur det vanligtvis brukar vara. Jag märker det när jag ska sätta upp en tofs. I normala fall är det precis att jag kan sno om snodden två varv. Idag kam jag sno om den tre, nästan fyra varv. Och det skrämmer mig! Jag vill ha tillbaka mitt hår. Mitt tjocka vackra hår!♥

Men nu ska jag göra ett nytt försök med att sova. Godnatt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.