Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

9 oktober 2011

fortsättning på helgens uppdatering







Lördagskvällen blev verkligen underbar och mysig. Efter att jag slutat blogga igår, så kom en av Simons killkompisar och hans flickvän på besök, de stannade inte länge, men det var kul att få träffa dem. När de hade gått så satte vi igång en film, jag fick välja, så då valde jag 'Full Frys' med Stefan och Krister, vilket var väldigt roande, då vi båda fick både två, tre och 10 leenden och skrattade flera gånger. Jag kan aldrig tröttna på deras filmer och serier. Måste nog erkänna att de är nog bland de bästa komikerna som finns. Men iallafall, vi kollade på en hel serier, men även på tv också. Först så kollade vi på Speedway och Ishockey, vi följde matchen mellan HV71 och Växjö Lakers via en sida på nätet, där vann Växjö med 2-1 efter straffar. Samtidigt så kollade vi på matchen mellan New York Rangers och Anaheim Ducks, men tyvärr (enligt Simon) så förlorade Rangers med 1-2, men det var kul att kolla på iallafall. Sen kollade vi en stund på Star Wars: Stjärnornas krig, men när det blev paus så bytte vi kanal, så då började vi kolla på en av mina favoritfilmer, Transformers 1, som gick på Sjuan, så vi la oss på soffan och kollade på den istället, det var jätte mysigt, för Simon höll om mig hela tiden, pussade mig på kinden ibland och smekte min kind, han visade verkligen mycket kärlek under hela tiden. (Tex. stod jag och gjorde något, så kom han fram till mig och kramade om mig bakifrån och höll om mig, kysste mig på kinden och kramade mig hårt. Det var verkligen så jag kände mig omtyckt.) Efter ungefär halva filmen så orkade jag knappt hålla upp ögonen, jag sa ingenting till honom, för jag ville ligga kvar som vi gjorde för det var så mysigt, men han måste ha märkt eller sett det, för han frågade mig plötsligt 'du verkar ju jätte trött, ska vi gå och krypa till korgs istället?', så jag svarade ärligt och sa att det inte hade varit helt fel, så efter mycket om och men, så lyckades jag resa på mig och jag hasade mig iväg och borstade tänderna och tog bort sminket, han hann in i badrummet innan jag nådde dit och hann blev klar innan också, så medan jag gjorde mig klar för natten, så hade han redan lagt sig och låg och väntade på mig. Jag gick in och släckte lampan i taket, nattdukbordslampan var tänd, och så la jag mig brevid honom, sen släckte han lampan och lät mig få lägga mig på hans arm och han höll om mig. Det var så mysigt, han klappade min arm med fingrarna så jag fick rysningar, det var så härligt, trots att jag var så trött, så ville jag inte sova, jag ville vara vaken och njuta av hans närhet istället. Sen började vi prata och låg och pratade en bra stund, vi pratade om allt, det kändes väldigt bra, jag kände mig trygg och han var så omtänksam. Han berättade att han var glad att jag ville komma och att hans tyckte att det var precis som i en kärleksfilm, i o med att vi var tillsammans 2002, sen var vi ifrån varandra och träffades igen 9 år senare, alla känslorna fanns kvar och växte sig starkare för varje dag och han tyckte att det kändes jätte bra att det blev vi två igen. Jag höll med honom. Sen började vi prata om tiden då, för 9 år sen, när vi var tillsammans första gången. Han mindes allt, han sa att han mindes när vi träffades på bussen och när vi pratade, lärde känna varandra och när vi skrev lappar till varandra på bussen. Han mindes även gångerna som vi träffades, när vi var hemma hos mig och när vi var hemma hos honom. Tänk att han kom ihåg allt, vad vi gjorde och hur det var!? Han berättade om sina känslor och hur han kände och tänkte när vi träffades nu, första gången efter 9 år. Han hade ofta tänkt på mig under alla dessa åren. Jag berättade vad jag mindes och hur jag kände, vilket vi kom på att vi kände likadant och vi båda visste vad vi ville.
Det känns så otroligt bra. Jag är sä käär!
Efter massa kramar och pussar, så somnade vi.. Jag låg på hans arm hela natten och han höll om mig tills jag somnade. Det var väldigt varmt men mysigt.
När klockan var ungefär tjugo över 7 på morgonen så vaknade jag, utvilad och jätte glad. Några minuter senare så vaknade även Simon, också han var utvilad och hade sovit gott, med ett stort leende på läpparna så tittade han på mig, kysste mig och la sin arm om mig och kramade mig. Sen låg vi och höll om varandra lääänge, det var så mysigt. Plötsligt så var klockan 11 och vi bestämde oss för att kliva upp, men även det tog sin lilla tid, för ingen utav oss ville släppa varandra, men till slut så gjorde vi det ändå och klädde på oss. Han gjorde frukost till oss, bryggde kaffe, (han hade t o m köpt hem mjölk för min skull) det blev minibaguetter och yogurt, sån där Activia blåbärs yogurt, som verkligen var jätte god, det var första gången jag åt det, jag har annars bara sett reklamen om det på tv.. Det var mysigt att äta frukost med honom, det tyckte han också. Sen tog vi kaffet och gick ut och satte oss i solen på balkongen. Efter en stund så gick vi och satte oss vid tv, höll varandra i handen och kramades. Han fick mig att må så bra, han ägnade verkligen all sin tid till mig, ville hela tiden vara nära mig och det var underbart! Sen gick timmarna väldigt snabbt och plötsligt så var det bara 1 timme kvar tills mitt tåg skulle avgå och då blev jag stressad. Rusade upp från soffan och började göra mig i ordning, kollade så att jag hade laddare och allt nerpackat och bytte kläder, borstade tänderna och sminkade mig. Simon sa att han ville att jag skulle komma fler gånger och att han ville komma till mig på tisdag efter jobbet och träffa mig igen. Jag blev jätte glad, jag fick något att se fram emot. Sen begav vi oss ut, gick ner till bilen och åkte till tåget, där han släppte av mig, vi pussades och vi sa hejdå, han körde iväg och jag gick mot tåget. Jag fick syn på ett par som jag kände, så jag gick fram till dem och vi började prata. Det var kul att träffa dem igen, de hade sällskap av en tjej som var jätte härlig, hon skulle med samma tåg som mig, så vi gjorde sällskap och satt tillsammans på tåget hem, pratade hela resan och kom överrens att fortsätta att ha kontakt via facebook. När vi klivit av tåget så gick vi skilda vägar och jag gick för att möta mamma, som hämtade mig vid stationen och så åkte vi för att möta upp Johan och Rasmus, för han skulle lämna Rasmus idag. När vi gjort det så berättade mamma att vi skulle på kalas och fira min systerson som fyller 17 den 13 oktober. Så vi åkte till Dressman och köpte presenter till honom och så tog vi en runda in på Maxi där jag köpte mjölk. Sen åkte vi till stan och hämtade upp min lillasyster och sen åkte vi till kalaset. Där var Johan och vi kom på att Rasmus egentligen lika gärna hade kunnat vara kvar där, men det är ju lätt att vara efterklok, ingen utav oss tänkte på det innan. Men iallafall, där bjöds det på tårta, bullar och kaffe. Mycket gott. Sen var Rasmus så trött, så jag sa till mamma att jag ville hem så Rasmus kunde få sova, så vi åkte hemåt. Rasmus var gnällig och somnade i bilen hem. Bara en timme innan Johan lämnade honom hos mig så hade Rasmus tydligen krypit och snubblat och stått på näsan, så han hade en rejäl fläskläpp och var väldigt blek och medtagen. Jag tyckte det var konstigt, att han fått en fläskläpp av att stå på näsan, då det mer såg ut som om han hade trillat ner ifrån en soffa eller liknande, alltså från en högre höjd än sin egen knä höjd, jag menar, kan man verkligen få en sån här fläskläpp av det lilla? Helt otroligt isåfall. Men han var väldigt slö hela eftermiddagen, så jag är rädd att han slagit i huvudet också, med tanke på hur ovanligt lugn han var.. Och hur blek han var i ansiktet när Johan kom och lämnade honom.
Väl hemma så vaknade Rasmus när jag bar in honom, så jag gjorde honom i ordning för natten och sen la jag honom i sin säng med en flaska välling och han somnade på bara några minuter. Kan förstå det, med tanke på hur trött han var. Men skönt för honom, han behövde det.
Jag plockade upp varorna och packa upp de rentvättade kläderna och la de på sina platser. Bryggde kaffe och satte mig för att slappna av. Sen tog jag och färgade håret, det behövdes då jag hade fått en synlig irriterande utväxt. När jag var klar så handdukstorkade jag håret och sen la jag mig på soffan och slog på tv. Och här ligger jag nu, raklång och är jätte trött, så jag ska gå och lägga mig nu.

Som ni kanske förstått, så har jag haft en riktigt bra helg, trevlig, mysig och helt underbar. Och nu är Rasmus äntligen hemma och jag kan slappna av på riktigt. Så otroligt skönt! Jag må har haft en bra helg, barnledig, men det bästa är ändå att ha Rasmus hemma och gå umgås med honom. Det är det bästa jag vet!

Men jag avrundar väl här och säger godnatt!
På återseende, kära läsare, hoppas ni har haft en lika bra helg som jag har haft.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.