Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

18 december 2009

Fredag..

Då har man betalat sakerna som man köpt på Tradera och nu är det bara att vänta på att de andra auktionerna ska bli klara, så att man kan betala de också, åtminstone de man har vunnit. Så nu är några julklappar klara och några återstår! Så blir det lite julklappshandel i Jönköping nästa vecka också. Och det ska bli jätte roligt, för jag har inte varit på A6-center på många år nu!

Nu har elektrikern varit här också och lagat elpatronen, och nästa vecka kommer han hit igen för att koppla in pumpen till vattentanken, så att vi kan nyttja den också för att få lite mer värme.. Så nu kan vi slappna av och veta att vi kan använda oss av elpatronen över julen, så slipper vi riskera att våra ledningar ska gå sönder av kylan, då vi inte har möjlighet att elda upp värmen!

Idag sa de på radion att de beräknades att sjunka ner till -15 grader i natt, och att det möjligtvis skulle komma ännu mer snö.. Och det har inte jag någonting emot precis, haha.. Skottade snö idag, både uppfarten och trädgårdsgången, samt ute vid brevlådan och gjorde en gång mellan uppfarten och trädgårdsgången, så att Johan slipper att kliva i snö när han ska till bilen. Nu har vi ungefär 15cm snö och det ligger som en vackert täcke överallt. Det är så fint!!

Pratar för tillfället med mor i telefonen, i väntan på att klockan ska bli så mycket att Johan och Patrik har tränat färdigt, så kommer de och hämtar mig för att vi sedan ska åka till Wärdshuset och äta mat.. Och idag så var det "köksmästarsnitzel med rosépepparsås och dutchepotatis". Jag har aldrig ätit det förut, men man får ju smaka och se om det är gott.. Som alternativ så fanns det hamburgaretallrik, men dock i begränsad mängd, men det gör inget, jag är inte så förtjust i hamburgare! Men det löser sig nog när vi kommer dit. Nu ska jag kika lite på FB och sen göra mig i ordning för att åka och äta med pojkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.