Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

9 december 2009

Onsdag och kallt..

Jaha, nu flyger tankarna omkring för fullt på vad man ska ge till nära och kära i julklapp! Jag har några ideer och lite klappat och klart, inslaget i vackra papper.. Men mer återstår att inverstera såklart! Både till mor, lillasyster och sambo. En present inhandlades till sambon igår, som blev inslaget och lagd under granen innan han kom hem ifrån jobbet. Samt några julklappar till mor och lillasyster är inslaget och klara, men det finns så mycket som jag vill ge och så mycket jag tycker att dessa underbara människor förtjänar och behöver, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska välja av alla dessa fantastiska saker som jag funderar på!! Hade jag varit rik så hade jag självklart köpt allting till dem, men nu har jag bara ca 4000:- att handla julklappar för, så det blir att prioitera och se vilket de behöver mest, och sen ge de andra funderingarna när de fyller år kanske... Vem vet?! Jag är rätt ekonomisk av mig i år, kalla mig snål om ni vill, men jag vill att alla mina nära och kära ska få julklappar av mig i år! Så jag tänker och tänker och tänker, och får beslutångest mitt upp i allt tänkande, är så rädd att jag ska köpa något, och sen ångra mig och vilja ge något annat istället, så jag inversterar i perioder och funderar till 100% mellan köpen, så att jag vet att jag handlar rätt, jag vill inte ge bort "onödiga saker", utan saker som mina nära och kära har nytta av och användning av dagligen eller ofta iallafall. För det är vad jag har sagt i år, angående julklappar till mig, hellre något användbart än bara köpa för köpandets skull.. För att ge bort något som inte kommer användas anser jag vara DYRA presenter. Och DEN åsikten STÅR JAG FÖR!!

Idag så har jag satt upp ett par nya julgardiner, jag skiftade lite också, så att de vi hade i köket från början hamnade i sambons legorum och de nya hamnade i köket, de passade bättre så! Har även plockat lite smått och lagt in textilerna jag fick av min far i linneskåpet, för vardagsgardiner och sängkläder som inte används för tillfället behöver inte ligga framme nu vid jul, och de har ju sin plats i linneskåpet så där fick de hamna!! Vi fick massa saker och nödvändigt av min far i söndags, som alla hans gardiner och sängkläder och handdukar som han hade i sin lägenhet, som jag ser mycket minnen i sen man var mindre, samt lite proslin och glas saker, och annat gott och blandat... Fick även ett fotoalbum på bilder på mig när jag var liten bebis, och de var jätte roligt att se, för de bilderna har jag aldrig sett, så jag funderar på att inhandla en collage-ram och sätta de bilderna där i och ha på väggen, vilket skulle bli så otroligt snyggt! IKEA har ju sånt billigt och bra, så varför inte?? En liten julklapp till mig själv liksom...

Men nu så ska jag åter igen gå upp för att dricka en kopp kaffe och prata lite med mor innan hon ska ner i tvättstugan igen! Jag pratar med henne över telefonen, vilket jag gärna gör dagligen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.