Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

8 oktober 2011

lördagen är äntligen här!

Dagen började med att jag blev väckt av att mobilen ringde, det var min förvaltare som ville informera om att mina pengar hade kommit, samt att han skulle föra över 2000kronor till mig direkt, sen får jag mina pengar som vanligt den 27 varje månad härdanefter, SKÖNT! Det har varit så mycket strul med försäkringskassan nu de senaste månaderna, jag har inte fått mina pengar därifrån sen i juni, så att de kom nu, det var då verkligen på tiden.
Medan jag stod och pratade med honom, så knackade det på dörren, det var Katrine och äldsta dottern Amelia som kom på besök, så det var bara till att sätta på kaffe och sen så kom jag på att jag inte hade någon mjölk, eller jo det fanns en liten skvätt kvar, som räckte till varsin kopp åt oss, så vi gick ut och satte oss och i solen på min balkong, sen efter lite prat och så, så gick dem. Då började allvaret!
Klädde på mig, tvättade mig, stressade, sminkade mig, stressade, sminkade mig lite till, stressade, borstade tänderna, stressade, bytte kläder och sen ringde mamma och sa att hon var utanför, så det blev ÄNNU mer stress och jag som hatar att stressa började nästan känna av paniken, men det var bara att bita ihop och göra mig klar, ut genom dörren, in igen för jag kom på att jag ville ha en annan väska, leta leta leta och sen ändra mig och leta efter en annan och sen 100 år senare och  totalt sönderstressad så var jag äntligen nöjd och jag kunde gå ut genom dörren och låsa, och då ringer mamma igen (säkert för att fråga vart jag håller hus) men jag låter bli att svara, rusar ner för trappan och ut genom dörren där mamma står med bilen och väntar.
Hoppade in i bilen, vi körde till Willys för att jag skulle handla lite saker, när vi var klara där så mötte jag Katrine och hennes dotter Amelia som också var där och handlade, så vi bytte några ord och sen åkte jag och mamma vidare in till stan, där vi parkerade vid stationen. Jag gick in på stationen och hämtade mina tågbiljetter och sedan gick vi vidare bort till en korvkiosk där vi åt frukost. Sen så blev jag ännu mer stressad och vi gick till perrongen där mitt tåg redan står inne, sa hejdå till msmms och klev på tåget, då var det 6 minuter kvar tills tåget avgick men jag kände mig så nervös och stressad så det var lika bra.
Satte mig i en stol och försökte slappna av, mamma knacka på rutan och vinkade åt mig, det gjorde mig inte så värst mycket lugnare men lite bättre kändes det iallafall. Och sen avgick tåget och det kändes som myror i kroppen. Tågresan gick bra och det kändes mycket bättre efter en stund. När jag sedan var framme, då klev jag av och upptäckte till min förvåning av att det regnade.. REGNADE!? Men iallafall, jag gick av perrongen och såg Simons bil, han var ju så söt och kom och hämtade mig vid stationen. Nu är jag hemma hos honom och vi sitter och tar det lugnt.

Nu vill jag vara social och ta vara på tiden som jag har här, så jag kommer med en uppdatering imorgon.

Heejdå!




Jag tycker om dig, Simon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.