Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 oktober 2011

oväntat, men trevligt, besök!

- Nu vet jag vem den skyldiga var!

Det var Therese, som kom på besök. Det var väldigt trevligt, en riktig överraskning! Men nu så har jag fått lärt känna henne lite bättre. Kul tycker jag. Men nu är klockan 00:08, men shit vad tiden gick fort när hon var här, det känns ju inte alls som det var i drygt 2 timmar... Mina nudlar är kalla, de var klara och upphällda i en skål precis lagom tills det knacka på dörren.. Men jag kanske kan värma upp dem igen, för jag är fortfarande hungrig. Hon frågade även om jag ville ses imorgon, så hon skulle komma upp och knacka på när hon hade vaknat och så skulle vi möjligtvis ta en runda bort till MVC. Hon skulle ringa dit och höra med dem om en tid imorgon, så vi får se. Annars så lär vi nog ses ändå, oavsett. Det verkar som att det blir en händelserik dag imorgon också, men det är skönt, för då får man tankarna på annat. Hon ska ha en bebis i november! Ska bli kul att få träffa och gosa bebis igen.

Ja just det ja... På tal om bebis! Nu är ju klockan över tolv, vilket innebär att det är ny dag - måndag och även ny vecka.. Alltså, bara en dag kvar till tisdag, tisdagen den 25 oktober 2011. Fattar ni? I morgon så blir Rasmus 1 år?! Jag kan inte fatta det riktigt..! Vart tog min lilla bebis vägen? Är det verkligen ett helt år sen Rasmus föddes? Det är kusligt så fort tiden går egentligen. Poff, så är han ingen bebis längre, utan ett småbarn. Men alltid min älskling! Jag kan fortfarande minnas tiden då han låg i min mage, jag saknar det många gånger och längtar ofta tills Rasmus ska få ett syskon. Tiden då jag var gravid, var en tid i mitt liv när jag mådde väldigt bra,sen Rasmus föddes så har jag mått ännu bättre, men det är en speciell känsla att vara gravid och jag vill uppleva den igen!

Snart vaknar Rasmus för att äta.. Då blir det även blöjbyte och så ska han få på sig en pyjamas. Han somnade så fort igårkväll att det inte blev aktuellt. Jag anser inte att jag skulle behöva väcka honom precis när han hade somnat, bara för att han skulle få på sig en pyjamas. Det går lika bra att sova i body och byxor tills han vaknar självmant istället. Så jag ska förbereda en flaska välling, blöja och pyjamasen strax. Tänkte först bara avrunda här med en sak till innan jag avslutar..

Jag fick reda på att Johan hade haft Rasmus hos sin flickvän i helgen, trots att han vet, att vi tillsammans med en handläggare på familjerätten, bestämde att han skulle ha Rasmus hemma hos min syster. Då förstår jag om Rasmus hade svårt att somna! Ny miljö, okänd miljö, det är inte lämpligt för ett barn. Då sätter man inte barnets bästa i första hand, utan sina egna och det tycker jag inte är rätt! Hans tjej kunde lika gärna, om det ändå var så viktigt, sova hos honom i mitt systers hus, eftersom hon tidigare ändå har bott hos min syster under ett par år, innan hon skaffade egen bostad. Och för det andra, så har hon inte kommit i ordning i sin lägenhet ännu, så det är ingen lämplig miljö för ett litet barn som kryper och ska resa sig mot allting. Kan inte Johan inse och förstå sånt själv? Vem är viktigast, tjejen eller sonen? Komma ner för att umgås med sin son, men måste ändå vara hos sin tjej, som han var nere hos förra helgen, när han inte hade Rasmus... Hmm, det ska jag ta med familjerätten, för någon måtta ska det ändå vara. Rasmus är viktigast, hans behov går före allting annat. Kan man inte prioritera sitt barn framför annat, så är man nog inte mogen att ha ett ansvar över ett barn, för det är inte meningen att barnet ska komma i andra hand. Vitsen med dessa umgänges tillfällena, är ju för att Johan och Rasmus ska få en bra kontakt och för att Rasmus ska lära känna sin pappa, men hur blir det om Johan ska ge sin nya tjej uppmärksamhet också? Jag tror ju knappast att han ignorerar henne och umgås med Rasmus hela dagarna.. Eller?? Hmm.. Detta oroar mig!
Skönt att ha honom hemma igen iallafall. 
I natt kan jag sova och inte ligga och vara orolig och tänka och undra över hur Rasmus mår, har det och känner.

Rasmus kommer alltid att vara min nummer ett, han är det viktigaste som finns för mig, den person som jag bryr mig mest om och som jag alltid kommer att finnas för. Jag kommer aldrig att svika honom, jag kommer aldrig att vända honom ryggen till, jag kommer alltid att prioritera Rasmus framför allting som finns
Han är mitt liv, mitt allt.

Rasmus är mannen i mitt liv 
- och det kommer han alltid att vara!

Nu ska jag gå och fixa allt så det är klart tills Rasmus vakna, sen ska jag också sova.

Godnatt alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.