Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

16 oktober 2011

Pasta á la Nathalie med skinka, ost o broccoli

Dagens kvällsmat blev bandspagetti med egen gjord pastasås, efter eget påhittat recept. Den vart väldigt mäktig i konsistensen, så det krävdes inte mycket, innan jag blev mätt och belåten. Men riktigt riktigt gott var det!!

Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet, då jag blev så otroligt nöjd med den.

NATHALIES PASTASÅS:
2,5 dl. Vispgrädde
2 dl. Creme Fraishe
100 g. Smältbar ost (riven gratängost)
100 g. Broccoli (kokad)
100 g. Rökt skinka (hackad)
Krydda med vitlökspulver, lökpulver, salt, paprikapulver, grillkrydda och svartpeppar.

GÖR SÅ HÄR:
Koka broccoli i en kastrull med lätt saltat vatten. Häll sedan av vattnet. Klipp eller hacka broccolin till små bitar och tillsätt en klick smör eller margarin. Häll i grädden och koka upp. Tillsätt sedan creme fraishe och rör om tills den har löst sig. Hacka skinkan i önskad storlek och häll i, rör sedan om. Smula sedan ner osten och rör tills den har smält. Krydda och smaka av inför varje krydda. För en extra dimension häll i ca 3 msk ketchup.
Koka pastan i saltat vatten till önskad konsistens och häll sedan av vattnet. Häll upp pastan i en skål eller tillbaka i grytan. Häll sedan pastasåsen över pastan och vänd försiktigt ihop det. Smakar extra gott med smulad fetaost och riven parmesan ovanpå.

Lycka till och smaklig måltid!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.