Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

20 oktober 2011

Torsdag

Gårdagen var helt fantastisk måste jag säga. Simon kom ju hit efter sitt jobb och vi åt middag, jag gjorde en kyckling curry gryta med ris, den uppskattades och det var ju roligt att höra. Min mamma var även här då, så hon lekte med Rasmus, medan jag umgicks med Simon innan han skulle iväg på hockey med grabbarna. Så det blev lite mys i soffan framför tv, sen sprang klockan iväg och han åkte till hockeyn.. Då åkte även mamma hem, så jag och Rasmus hade sällskap med henne ut och så gick vi och mötte upp Angelica, för vi skulle gå till affären en runda och ta en promenad, när vi varit där så gick vi hem, jag gav Rasmus gröt och sen la jag honom för natten. Jag hämtade även hem min dator i tisdags, så igår kunde jag koppla in den, så jag satt och fördrev tiden framför den medan jag väntade på att Simon skulle komma tillbaka efter hockeyn. Det var nämligen första natten som han skulle sova hos mig! Så otroligt mysigt, men jag tyckte så synd honom.. Han hade svårt att somna, för att han är inte van vid att sova med sällskap, så när han väl somnade så hade också klockan hunnit bli över 01:00 och han skulle upp vid klockan 06:00 för att åka till jobbet. Han var riktigt trött när klockan ringde, däremot så var jag märkligt pigg?! Jag som sällan brukar vara morgonpigg, stutsade upp ur sängen och tassade ut ur sovrummet och gjorde välling till Rasmus, då även han vaknade och verkade pigg. Att vakna vid Simons sida kändes underbart, ville helst bara ligga kvar och njuta av hans närhet, men det får jag göra en annan dag istället.. Klockan 06:20 så åkte han och då blev jag trött. Rasmus blev tröttare och tröttare, så när klockan var ungefär 08:40 så ville han sova igen, så han fick gröt och yogurt, sen la jag honom igen. Snacka om att jag också fick känslan av att vilja gå och lägga mig igen.. Men jag satte mig i soffan, kände hur tröttheten blev mer och mer märkbar, så jag ringde till mamma och pratade lite för att piggna till, satte igång kaffe och sen blev det några koppar och sen var jag vaken igen, när klockan var 9 så tog jag upp Rasmus och klädde på honom och sen gick vi ut, mamma kom och hämtade upp oss och vi åkte in till stan, för Rasmus skulle på 1-årskontroll på BVC vid klockan 09:30, vägas, mätas och få sin 1-års vaccination. Det gick jätte bra, Rasmus var jätte duktig, men väldigt ledsen av sprutorna och skrek ajajaj efter varje spruta, stackars liten älskling! Nu väger han iallafall 9804gram och är 75cm lång. Han börjar verkligen bli stor nu! Och på tisdag så fyller han 1 år?! Jag kan inte fatta vart tiden har tagit vägen.. Den har verkligen rusat iväg. Så söndagen den 30 oktober så ska vi ha kalas för honom, här hemma hos oss. Ska bli spännande. Jag funderar fortfarande på vad för sorts tårta jag ska göra.. Jag ska iallafall baka Gula Rutor, Kärleksmums och Kladdmuffins. Det uppskattas nog av alla! 

Den 29 oktober så åker vi möjligtvis till Ullared för att shoppa. Julklappar, vinterkläder och kläder till Rasmus och till mig själv, några fotoalbum och annat smått och gott. Ska även se om jag hittar något som jag känner att jag vill ge till Rasmus i födelsedagspresent, annars så vet jag exakt vad jag ska ge honom! :)

Ursäkta hoppet nu.. Efter att vi hade varit på BVC så åkte vi till Maxi och Willys, handlade lite och sen åkte vi hem. Dagen har gått väldigt sakta känns det som, när Rasmus sov på eftermiddagen så var jag verkligen rastlös, jag kände att jag hade kunnat somna stående om jag hade haft otur, så trött var jag, men ett par koppar kaffe och sen var jag igång igen. Möblerade om i vardagsrummet, gjorde utrymme till skänken som jag har köpt och som jag får hem på måndag. Ser verkligen fram emot det! Satt och googlade, för att se om jag kunde hitta en bild på hur den ser ut, men det fanns inte. Men det är en jätte stor furuskänk med vitrinskåp. Super nöjd är jag med inköpet. Mamma idiotförklarade mig nästan, hon fattade inte hur jag orkade möblera och ha mig, för hon var också lika trött som mig, så hon sa att hon skulle kolat om hon gjorde det jag gjorde, men jag fick under en kort stund överskottsenergi, sen kom tröttheten ifatt igen, såklart! Men dagen blev bra i vilket fall som helst, har hållt mig vaken och funderar väldigt starkt på att kliva upp lika tidigt imorgon också, och se om man kan få in det istället.. Rasmus väcker mig vanligtvis vid klockan 09:00 om dagarna, så det blir en liten omställning att kliva upp vid 06:00, men positiv. Blir att lägga sig tidigare också!

Nu ikväll så har jag haft trevligt besök. Katta och Tessan var här, så det blev massa prat och kaffe på det. Det är alltid lika trevligt! Katta skulle höra av sig imorgon på förmiddagen, så skulle jag och Rasmus komma bort till dem. Imorgon så ska Rasmus även träffa sin pappa, så jag kommer att vara utan honom till söndag och jag börjar redan att på ångest, för jag saknar honom så fruktansvärt mycket när han är med sin pappa, att inte få träffa Rasmus på en hel dag, att somna på kvällen utan att Rasmus ligger och snarkar i sin säng, att vakna på morgonen utan att höra Rasmus röst, det är jätte jobbigt, jag kommer ALDRIG att vänja mig. Jag älskar Rasmus så obeskrivligt mycket!!!

Rasmus sover så sött och det ska jag också göra nu, känner mig trött och även lite yr.. Märker verkligen hur hjärnan håller på och kopplar ner, dimmsyn och tappar koncentrationen emellanåt nu när jag skriver, så det är nog dags att krypa till sängen, innan jag svimmar. Men jag saknar Simon, kommer att sakna honom när jag har lagt mig. Sakna att ha honom bredvid mig och sakna att få ligga på hans arm när jag ska somna. Men förhoppningsvis så träffas vi på tisdag igen och jag längtar verkligen dit. 

Godnatt kära läsare, hoppas ni också haft en bra dag. Sov gott :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.